Bejelentkezés

Őrségi kerékpáros vándortábor

A túra útvonalának bemutatása

Az érkezés napja. Átlépés egy másik dimenzióba - Szentgotthárd

Az őrségi túra útvonala az ország legnyugatibb városában, a Rába-folyó mentén fekvő Szentgotthárdon kezdődik. A település az egész országból jól megközelíthető a 8-as főúton busszal vagy a MÁV és GYSEV vonataival.

Az első szálláshelyünk is Szentgotthárd lesz. Itt a városi kempingben egy előre telepített sátortábor várja a résztvevőket. A sátrak állómagasságúak és 6-8 hálóhely található bennük. A táborban közösségi helyiségek is vannak. Az étkezéshez a helyszínt is a közeli étterem biztosítja.

A túrakísérő várja a csoportot a vasútállomáson a 16 óra 24 perckor érkező vonatnál vagy a táborhelyen. A táborhely a vasútállomástól kb. 700 méterre található.

Az előző évi tapasztalatok alapján, jól működik az a rendszer, amelyben a résztvevők 1 bőröndöt/hátizsákot, 1 hálózsákot hoznak magukkal. Ezeket az egyes táborhelyek között külön kocsival szállítjuk. Ezt egészítheti ki egy kis hátizsák vagy bicajos táska, amit a túranapokon vihetnek magukkal a gyerekek.

A sátrak elfoglalása után, mindenki megkapja a biciklijét.

Az érkezés napján egy rövid, a csoport és a vezetők összeszokását segítő túrával kezdődik a kaland. Jó idő esetén a közeli Hársas-tó a cél, ahol mindenki jót fürödhet a völgyben felduzzasztott tóban. De lehetőség van arra is, hogy áttekerjünk Ausztriába vagy megmártózzunk a táborral szemben található fürdő medencéiben. A tervezett esti program a település felfedezése (fagyi, süti, mozi, miegymás).

Az első napi útvonal (11km)

A második nap. A(z itteni) világ teteje és közepe - Szentgotthárd - Őriszentpéter

A vándortábor első túranapján az Őrség nyugati vidékeit és a Vendvidéket járjuk be. Az egyik legkeményebb nap vár a résztvevőkre. Ezen a napon mindenki megmutathatja mennyire erős és kitartó. Ehhez mi gyönyörű tájakat és néhány 10-15%-os emelkedőt biztosítunk. Igyekeztünk mindent megtenni ahhoz, hogy a manapság oly divatos outdoor önismereti tréning is biztosított legyen.

Hogy mik a tavalyi reakciók? Hát, az elején vegyesek, de a nap végére mindenkinek fülig ért a szája – kivétel, amikor az asztalt is meg akarta rágni, olyan éhesek voltak. :)

Az első emelkedő mindjárt Szentgotthárd végén próbára tesz mindenkit. Aztán Apátistvánfalváig jön az első feladat a felfedezésekben. A feladat komplex: a gyerekek (és persze a felnőttek is) egyszerre ismerkednek az őrségi táj szépségeivel, az erőnlétükkel (pl. itt fedezi fel mindenki, hogy a fülén is tud levegőt venni :) ).

Aztán Kétvölgyön a kilátó tetejéről elénk tárul a hármashatár legszebb panorámája. A teljes Vendvidék, az osztrák és a szlovén táj egy-egy részlete.

Odafelé – vagy visszafelé – még benézünk Apátistvánfalván a Határőr Múzeumba. Érdekes élménya nem is olyan távoli múltból. Gyerekeinknek azért, mert nagyon is élővé teszi a mi gyerekkorunkat, felnőttként pedig felidézhető a 60-as, 70-es és 80-as évek katonai múltja.

Aztán kicsit lankás dombok, néha egy-egy nagyobb emelkedő, hogy el ne feledkezzünk, milyen is harcosnak lenni… És már Pityerszeren is vagyunk. Állatsimogató, múzeumfalu – és csak leírva tűnik unalmasnak. Érdemes odafigyelni arra is, a múzeumfaluban mit mondanak el a régiek szokásairól. Okos és szorgos emberek voltak ők.

Aztán már tényleg csak pár kilométer és életünk egyik legszebb táborhelyére érünk Keserűszeren. Annyi csillagot még soha nem láttunk, mint amennyit ott lehet az éjszakai égbolton. Itt is sátorban alszunk, egy tóka mellett.

Reggel a békák vagy a táborvezetők ébresztenek – attól függ ki frissebb. Ja, délután még lesz egy fantasztikus program is: verseny, fegyverbemutató, fekvőtámasz. A sorrend lehet fordított is…  Igazi, őrségi, meleg és kiadós vacsorát Őriszentpéteren kapunk. Tavaly is itt ettünk. Az asztalokról a harapásnyomokat eltüntették és az adagok is akkorák, hogy éhen ott még senki nem maradt!

A túranap tervezett útvonala (39 km): https://www.strava.com/routes/16659514

A harmadik nap. Ott, ahol a madár se – Őrségi kör

Ezen a napon az Őrség legszebb vidékét járjuk be. Figyelünk a csendre, csodáljuk az erdő szépségét, a Kerka-patak hűs vizét. Csak az igaz szerelem érzéséhez lehet hasonlítani ezt az élményt! Ennek a napnak az útvonalán megélhetjük mitől is csodálatos a világ, és miért fantasztikus dolog élni, bicajozni.

Aztán ott lesz a Szentgyörgyvölgyi és a Veleméri templom is. Az első a gyönyörűen festett fakazettás mennyezetéről, az utóbbi a fényeiről híres. Ja, és nem mellesleg az ország egyik legrégebbi temploma. Jó ott megállni, lelassulni. Magyarszombatfán pedig kipróbálhatjuk az Őrségre jellemző korongozást, agyagozást is.

Este pedig a táborban meglepetés vár mindenkit: a másik csoport is megérkezik. Így lehetőség van a két csoport közötti focira, tábortűznél szalonnasütésre. De érdemes kiterülni a füvön, és csak bámulni a csillagokat. A bátrabbak akár éjszakai túrára is indulhatnak – csak találjanak vissza… :)

A túranap tervezett útvonala (52 km): https://www.strava.com/routes/16107551

A negyedik nap. Fel-le, fel-le és a végén csobbanás – Őriszentpéter – Zalalövő

Készültünk azon résztvevők meglepetésére is, akik tavaly már voltak. Nekik is újat tudunk mutatni. Mégpedig Zalalövőt. A Borostyán-tó partján elterülő kemping a következő szálláshelyünk. De addig azért párszor le kell nyomni a pedált.

Úgy gondoltuk, ha már ott van, miért hagynánk ki a zalai dombokat!?J Nem kell megijedni, ezek lankásabbak, mint az őrségiek. És a Borostyán-tó vize…Ahhh! Állítólag ha nem megyünk beljebb, akkor csak nyakig ér. És hogy hűsíti a bicajon megizzadt testünket!? :)

Itt már ágyban alszunk. Szép, nagy szobákban reggelig mehet a röhögés a sötétben.

A túranap tervezett útvonala (32 km): https://www.strava.com/routes/15985909

Az ötödik nap. A céltábla közepe – Zalalövő – Nádasd

Az Őrség tele van természeti és épített örökséggel, értékekkel. A vándortábor útvonalának meghatározásakor az volt a célunk, hogy ne legyen túl tömény a látnivalók sokasága, de aki eljön, minden olyat lásson itt, ami életreszóló élményt ad. Ilyen a szőcei ősláp is. Az Őrségi Nemzeti Park, mint a tábor egyik kiemelt partnere, működteti itt a Lápok Házát. Egy modern, interaktív látogatóközpont, ahol a kiállításon játszva tanulhatnak a természetről a bicajosok. Szeretnek ott bennünket! Szép hely. És, ha már tudjuk, mi is az az ősláp, elkészült az elmaradhatatlan csoportkép az embernagyságú béka körül, akkor a lápon kialakított ösvényen is végig sétálunk.Ezen a napon a zalai dombokról visszakanyarodunk még egy rövid időre az Őrségbe. Természetesen csak azért, hogy megjegyezzük a különbséget. Dombokkal, emelkedőkkel és lejtőkkel felkészül a Vasi-hegyhát!

Nádasd a következő szálláshelyünk. Na, ilyen helyen is ritkán alhatunk! Egy hatalmas teremben, szivacsokon – zuhany a szomszéd iskolában. A szállásunk udvarán van egy zseniális műfüves focipálya. Labda is lesz, így nem kell indokolatlanul a társaink bokáját rugdosni.

De előtte még lőhetünk íjjal – amit sokszoros Európa-bajnok és világbajnoki résztvevők mutatnak meg. Ha éppen nem íjászkodunk, akkor se maradunk program nélkül: kürtőskalácsot süthetünk vagy lovagolhatunk.

A vacsora pedig a legklasszikusabb tábori élmény lesz: kint a szabadban, padokon, lócákon helyi ízekkel, igazi finomságokkal.

A túranap tervezett útvonala (39 km): https://www.strava.com/routes/15985942

A hatodik nap. A Kör közepe – Nádasd – Oszkó

Voltunk már a Vendvidéken, az Őrségben, a Zalai-dombokon, hát itt az ideje, hogy legyünk kicsit a Vasi-hegyháton. Az elmúlt napok élményeiben a csoport már „összeállt”. Átállt mindenki a tábor ritmusára, élményeire. Ez az a nap, amikor már a legtöbben nem tudják, hol a mobiljuk. Élvezik az egészet. Már megvan az életre szóló élmény.De azért a végére is hagytunk egy kis ínyencséget. Nem több mint kettő 10%-os emelkedő várja. Az aprót nem számoljuk.

Vasváron akár termálvízben is fürödhetünk – jó a fürdő és nem fog senkinek fájni a belépő sem! És rábeszélhetjük a túrakísérőt, hogy mutassa meg a Katonák Útját is. De az igazi meglepetés Oszkón a Hegypásztor Körbenfog várni mindenkit. Egy valódi szőlőhegy! És egy zseniális turistaszállás. Rendes szobák, kényelmes ágyak, finom falatok. Meg persze egy csomó játék.

Az utolsó este hangulatát a közös tábortűz és szalonnasütés is segít megalapozni. Aztán írunk magadnak egy képeslapot, amit a helyiek szeptemberben el is küldenek nekünk postán.

A túra tervezett útvonala (36 km): https://www.strava.com/routes/16107617

A hetedik nap. Báj-báj táj! - Oszkó – Pácsony

Megreggelizünk, összepakolunk és már csak 5 kilométer bicajozás vár ránk, a pácsonyi vasútállomásig. A 12 óra 17 perckor induló GYSEV vonaton a kalauz kedves lesz hozzánk, mert látott már vándortáborosokat tavaly is. Tudja, hogy egyszerre vagyunk fáradtak és felpörgetettek,boldogok és szomorúak.

Indulunk haza, a lábunkban 220 kilométer távval és 2039 (az két Kékes hillclimb!!!) méter szinttel, a fejünkben még kavargó élményekkel.

A túranap tervezett útvonala (9 km): https://www.strava.com/routes/16642459

Mi szervezők, akik azért dolgoztunk az előkészítésben és a tábor ideje alatt, hogy egy csodálatos élmény örök bírtokosa legyen minden résztvevő, visszavárunk! Emellett célunk, hogy a résztvevők megismerjék a területet, megérintse őket a táj és a benne élő emberek harmóniája. A túra alkalmas a fizikai kihívások mellett az elmélyülésre, a valódi kiszakadásra a mindennapokból. Akik részt vesznek a túránkon, a lábukban, a szemükben és a lelkükben is hazavigyenek valami jót, értékeset, életre szóló többletet az Őrségből, a Vendvidékből és a Vasi-hegyhátból.

Ha szeretne előjelentkezni a túrára, ezen az oldalon megteheti.